tirsdag 1. februar 2011

Dråper



Lørdag ble det tid til litt fotoaktivitet igjen, og jeg tenkte å teste ut dråper med fornyet teknikk, og et forbedret oppsett siden sist jeg prøvde. Oppsettet består av Kamera på stativ, blitz på kamera og selvutløser i hånden. På kjøkkenbenken har jeg plassert to hvite hylleplater, og her har jeg satt et glassfat med vann, og hengt opp en plastpose med vann i skapdøren over. Et knappnålshull iposen, og vanndråpene kommer i fin takt. På forhånd har jeg låst fokus der dråpene treffer vannflaten, og satt manuelle innstillinger på kamera.

Opptaksdata: 1/200s, f/11 @105mm eller 300mm, ISO 200, RAW, blitz på lav styrke for å få kortere lysblink- for å fryse bevegelser.
Etterbehandlet i Adobe Camera RAW der jeg har justert hvitbalanse, eksponering, kontrast og utsnitt- deretter en runde i Photoshop for oppskarping via High Pass-filter.









Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar