tirsdag 3. november 2009

Hylkje by night

Hylkje, med Bergen Caravan i forgrunnen.
Brukte stativ, men relativt kraftig vind rusket litt i stativet under eksponeringen og har forårsaket noe bevegelsesuskarphet.
Er litt usikker på månerefleksene i linseglasset... gir en litt kul effekt, men er jo ikke helt riktig. Får prøve en annen kveld- uten UV-filteret som sikkert er årsaken til noen av refleksene.
Opptaksdata: NEF (RAW), Stativ, ISO100, f/3.5, 6s, -0,33 EV
matrix lysmåling. Justering og oppskarping i Camera Raw og Photoshop.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. På "by night" galeien jeg også :-)
    Første forsøk i går, men liker ikke fargene. Prøve å endre hvitbalansen til kunstig lys, men får fremdeles gulstikk syns jeg (se 4. november bildet mitt). Tips? Ser ut som du har fått mye bedre farger i dette.

    SvarSlett
  2. ...du trenger en måneblender ;-)

    SvarSlett
  3. hehe ;-)
    Jeg hadde solblender på....har ikke sett måneblender i handelen ennå :-P
    Jeg tror det er UV-filteret som jeg alltid har på som beskyttelse, som er synderen her.
    UV-filteret er et stykke glass som er helt "flatt" på begge sider, og jeg tror ikke det er behandlet med noe anti-refleksbelegg...så det oppstår sikkert speilinger mellom objektivets frontglass og dette filteret. Må huske å ta det av neste gang ;-)

    SvarSlett